Paarden!!!!! - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van jef disco - WaarBenJij.nu Paarden!!!!! - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van jef disco - WaarBenJij.nu

Paarden!!!!!

Door: sjefke

Blijf op de hoogte en volg jef

27 April 2007 | Bahama's, Nassau

Hoiiiii,

Hier weer even een bericht. Denk dat de tijd daar ondertussen wel rijp voor is.

Ben afgelopen zondag terug gekomen na een 12 daagse trip door het Zuiden van Thailand. Erg spannend allemaal omdat ik natuurlijk mijn vrindinnutje weer zou zien na lange tijd en ook was ik nog niet eerder in het Zuiden geweest. Dubbel feest!

Allereerst zijn we naar Krabi gevlogen en hebben we daar het Thaise Nieuwjaar gevierd. Leuk hoor iedereen die elkaar nat spuit met waterpistolen, emmers en tuinslangen. De straten vol met langzaam rijdende Pick-up cars die vol zitten met Thaise mensjes die water hebben opgespaard voor een heel leger om dit vervolgens te loodsen middels emmers of waterpistolen. Kortweg: denk je 33 meter te kunnen wandelen en droog te blijven dan heb je het mooi mis. Ook is het met deze dagen gebruikelijk om wit spul ( soort talkpoeder met water vermengt) over andere gezichten te smeren. In ieder geval was dit allemaal een zeer leuke ervaring/beleving. Je moet het meegemaakt hebben zeg maar…..
Verder over Krabi: Mooi hotel, verbrand na niet goed ingesmeerd, iets te toeristisch. Het krijgt een 7.

Vervolgens zijn we naar Ko Lanta gegaan, een eiland 2 uur varen vanaf Krabi. Dit eiland is nog erg rustig en langzaam aan wordt het ondekt door de toeristen dus over 10 jaar zal het wel een drukste van jewelste zijn. Met een scootertje het eiland verkend wat erg aangenaam was omdat het soms simpelweg te heet was om op het strand te gaan liggen in het zonnetje. Kwam me prima uit want ik ben niet zo’n op-het-strand-in-het-zonnetje-liggen persoon.
Verder over Ko Lanta: Heerlijk zoals ze die vis gaar bakken, veel krekelgeluiden, relaxt sfeertje, aangenaam strand. Koh Lanta komt weg met een 8,6

Ons derde doel was Ko Phi Phi, daar waar het water net zo blauw is als op de plaatjes. Ja, de eerste indruk was perfect. Na zo’n 1,5 uur varen op een bootje van je tralalalalalala, tridi tridi tridididididi, trom trom trom trom trompompom, kwamen we aan. We werden netjes opgehaald door het hotel en moesten even in een ander bootje stappen omdat er op dit eiland geen auto’s rijden of iets waar je een koffer in kwijt kan. Al zou een ezel een prima attractie wezen op dit eiland. Kan die meteen mooi meehelpen sjouwen… enfin… de boot bracht ons naar een hotel: woooww!!! Via mijn stage plek hadden ze me geholpen met hotel boekingen en het resultaat mocht er wezen. Onder het mom van inspectie betaalde ik slechts 1 nacht of de halve prijs of helemaal niet, wat trouwens goldt voor alle locaties!
Om niet te lang van stof te zijn: Ko Phi Phi, superstranden, toch iets te toeristisch, superaccomodatie, helaas geen ezels maar daarentegen wel honden en katten dus komen ze toch nog op een 8,3.

Tot slot Phuket: Ik probeer altijd eerst het positieve van iets over te brengen en vervolgens de mindere dingen. Het positieve van Phuket is dat het ook daar erg lekker weer was en het resort waar we verbleven helemaal te gek was. Het mindere vind ik dat het 1 grote toeristen attractie is. Overal word je bijna naar binnen gesleurd en aan je hand vast gepakt. Of je misschien iets wilt kopen… Dat agressieve verkopen vind ik niks. En als ze nou nog eens aardig bleven kijken als je uiteindelijk besloot door te lopen dan valt het allemaal best wel mee maar helaas was dit laatste niet het geval. Kreeg soms een kwade blik alsof ik die Tsunamie op hun af heb gestuurd. Maar geloof me, ik was het niet!
Gelukkig bleven we er maar 2 dagen waarvan 1 dag bestond uit een hele leuke dagexcursie: een boottocht met de daarbijbehorende lunch en met een kanootje de grotten invaren en een dolfijn gespot!
Kortom Phuket krijgt een 5,1.

Conclusie: Ik wist van te voren al dat ik niet zo’n strandganger ben. Desondanks heb ik ervan genoten.
(En Kim en haar moeder ook) Ik heb nu niet zoiets van: oeeejaaaaaawaaaaaa, ik wil terug naar het Zuiden.

Dus!

Verder moet ik nodig eens gaan werken nu.

Ps: ik ben mijn telefoon ook nog kwijt geraakt in de taxi…. Ach ja, zo raken we nog eens wat kwijt. Eerst de camera, dan mijn telefoon, gaat goed!

En ik wens iedereen een super koninginnnnnnne dag toe…. Ja, ik wilde dat ik erbij kon zijn, zucht…. Hoorde dat het weer daar ook tropisch is dus het komt wel goed denk ik zo!

  • 27 April 2007 - 05:50

    Liesje:

    hey lieverd!
    Ben blij dat het goed met je gaat! :D Leuk he dat thaise nieuwjaar, ik en marv waren toen in bangkok, hmmm....dat was pas feest! Haha! Alles was grijs van de klei en niks en niemand was veilig voor de waterpistolen en cocktails! Haha, echt een te gekke ervaring! Maar die 30 meter haalde je er niet eens, haha....maak er maar 2 van! :P
    XXX Marliessie

  • 27 April 2007 - 05:54

    Jobje:

    Wat een spannends avontuur jefje, ik heb emotieloos je bericht proberen te lezen, maar het mocht helaas niet baten.

    Ik heb de koffie en stokbrood klaar staan voor als je bij me langs komt in de jungle.

    Verder zie ik je volgende week ff in bangkok!

    xxx

  • 27 April 2007 - 07:18

    Jef :

    jottum!

  • 27 April 2007 - 10:09

    Prisca:

    hey mopje

    dat klinkt goed, al die voldoendes. jammer dat phuket op de 5.1 bleef steken..

    we doen een dansje voor je op k-dag!

    en gefeliciteerd met willem-alex trouwens, die is vandaag jarig wist- u- dat!

  • 27 April 2007 - 14:30

    MDm@:

    Wat een verslag...kreeg er bijna tranen in de ogen van...

    Ik las dat je gezellig meegaat doen met ons zaalvoetbal tiental...wat een deugdelijke mededeling...ik verheug me nu al stiekem op de hereniging in nederland...

    het gaat u goed, thaise sjaak**


    **is net even anders dan de iraanse sjeik.

  • 27 April 2007 - 18:02

    Mike:

    jef,

    spannend hoor zulke mooie verhalen!

    Kijk maar uit en je heet mr.Pong
    maar eeh ja leuk ja!

    Wij hadden niet zo'n last van verkopers in Phuket, maar jullie zien er dan ook erg toeristisch uit zeg maar....

    kusjes uit thailand 2

  • 28 April 2007 - 06:43

    Henky:

    Het is een drukte daar Jef, een ware doe vakantie, met waterpistolen, emmers, whaa, druk druk.

    Geniet van dit mooie weekend, ik neem aan dat het bij jou ook zonnig en warm is.

    Groetjes van Arie, ben nu op zijn pc,

    Dikke pakkerds,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bahama's, Nassau

Mijn eerste reis

Wie niet horen wil moet voelen

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2007

Verjaardagstaart

01 Juni 2007

tot snel!

17 Mei 2007

zo maak je nog eens wat mee

05 Mei 2007

Weekend

27 April 2007

Paarden!!!!!
jef

Wie niet horen wil moet voelen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 23734

Voorgaande reizen:

26 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: